2016. február 1., hétfő

2016 januári összefoglaló

El sem hiszem, hogy a 2016-os évből máris eltelt egy hónap. Olyan érzésem van, mintha a minap ünnepeltük volna a karácsonyt, de talán azért, mert ennek utóhatásai az egész hónapra kiterjedtek, hiszen azóta is az ünnepekkor kapott könyveket bújom. Tekintsünk hát vissza a januárra!



Blog

1. Ebben a hónapban összesen 11 bejegyzést írtam, amiből 4 könyvkritika, ezek a következők:

Tinta- és árnyékvilág
Alma. A sötét birodalom
Da Vinci tigrise
Harry Potter és a bölcsek köve

2. A jobb oldali sávból kivettem néhány már idejétmúlt linket és behelyettesítettem egy könyvajánlóval, amelyben a blogon már megtárgyalt könyvek közül választok ki hetente egyet.

3. Újévi fogadalmam az volt, hogy:
  • Hetente legalább egy bejegyzést írni.
  • Havonta legalább egy könyvről írni kritikát.
  • Többet olvasni (hiszen az egy órás vonatúton mi mást lehetne csinálni?)
  • Aktívabb leszek a moly.hu-n 
Eddig szerencsére sikerült tartanom magam ehhez az elképzeléshez, talán a moly aktivitást még hagy némi kívánnivalót maga után, de igyekszem majd e téren is szorgalmasabbnak lenni.

Könyvek

1. Ebben a hónapban nem vettem könyvet, hiszen karácsonyra is kaptam egy párat, másrészt így is van legalább tíz olyan könyv a könyvespolcomon, ami már egy ideje ott csücsül, de még nem olvastam el. Úgy döntöttem, hogy próbálom magam visszafogni könyvvásárlás ügyileg és elolvasom azt, ami már amúgy is megvan.

2. Előbbi elhatározásom betartását megkönnyíti a tény, hogy decemberben feliratkoztam az OwlCrate szolgáltatásra, amelynek köszönhetően havi egy könyvet biztosan kapok még öt hónapon át. Eddig már két csomag érkezett, a tartalmukról itt tudhattok meg többet:

Decemberi doboz
Januári doboz

3. Ebben a hónapban összesen 7 könyvet olvatsam, és mint már fent említettem, ebből 4 esetben készült kritika. Mindenképpen akarok majd írni a Jane Eyre-ről, illetv a Csíkos pizsamás fiúról is, ezen a héten valamelyik kritika biztosan elkészül.
Hét könyvet olvastam hát el, azaz 2472 oldalt. Igazán érdekes, hogy ebből 6 női szerzőnek köszönhető, és csupán 1 férfi szerzőnek. A főszereplők neme azonban ezt most sem tükrözi, hiszen csak ötven százalékban voltak nők.
Ezek közül (a Harry Pottert nem számolva) a World of Ink and Shadow, illetve a csíkos pizsamás fiú tetszettek a legjobban. Az első azért, mert nagyon szeretem a Brontë testvérek legidősebbik nővérének regényét a jane Eyre-t. A World of Ink and Shadow a híres szerző családról szól, fantasy elemekkel vegyítve. A csíkos pizsamás fiú a történet szépsége, a belőle sütő ártatlanság miatt fogott meg. Régen nem sírtam már igazán olvasás közben, de ennek a regénynek sikerült megríkatnia.

Harry Potter és a bölcsek köve
Így védd ki egy sárkány átkát
Da Vinci's Tiger
Alma. A sötét birodalom
My Life on the Road
World of Ink and Shadow
Le garçon en pyjama rayé
Jane Eyre


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése