2015. június 5., péntek

15 napos Book Blogger Challenge - 15. nap

Ki a blogger mentorod?


Elérkeztünk a Book Blogger Challenge utolsó napjához. Nagyon élveztem ezt az egész kísérletet, korábban soha semmilyen témával kapcsolatban nem kezdtem bele hasonlóba. Nagyon szépen felvezette számomra a Könyvhetet is, amire holnap látogatok el.
Nagyon sajnálom azonban, hogy ez a kérdés maradt utoljára, mert a válasz erre egyszerű: nincsen blogger mentorom. Na mármost, nem zárhatom le a challenge-et ilyen béna válasszal, úgyhogy inkább belemegyek abba, miért és hogyan is kezdtem bele ebbe az egészbe.

Nem tudom, emlékeztek-e, de a Book Blogger Challenge kilencedik napjának kérdése az volt, hogy miért pont könyvekről blogolsz. A történet egy részét így hát ismeritek, de azok kedvéért, akik nem olvasták volna, ITT megtehetitek.

Íme a sztori folytatása: valóban nem tudtam kivel és hogyan oszthatnám meg az élményeimet, de ebből - talán különös módon - nem adódik egyértelműen, hogy blogolás lesz a megoldás. Sokáig egyszerűen nem is gondolkoztam el azon, hogyan tudnék változtatni a helyzeten. Egy nap aztán a youtube-on egy könyv angol nyelvű előzetesének keresése közben (Üresek városa) leltem rá Sasha videóira. Sasha, az abookutopia csatorna szerkesztője, könyvekkel kapcsolatban készít videókat. Korábban nem is tudtam, hogy vannak olyan elvetemült személyek, akik képesek 5-10 percben csak könyvekről beszélni. Miután elájultam a gyönyörűségtől, majd magamhoz tértem, komoly utazásra készültem a booktuberek világába. Bele ástam magam a youtube digitális erdejébe és egy hétig csak  keresgéltem. Rengeteg Sashaéhoz hasonló videóval találkoztam, így hosszas válogatás kezdődött, hogy elkészüljön a kedvenceim listája: egy hónapig fel-le iratkoztam a különböző csatornákra (így sem láttam mindent, de az amúgy is lehetetlen vállalkozás lett volna). Utazás közben a könyvimádóknak nem csak a youtube-os rétegével, hanem a blogolós és a Goodreads-es csapatával is megismerkedtem. Hosszas böngészés után kezdtem csak elgondolkozni azon, hogy vajon magyar nyelven mi lelhető fel ebben a témában. Ekkor ismerkedtem a mollyal, különböző könyves blogokkal (rengeteg van) és a kevés magyar booktuberrel. Ekkor kezdtem csak bele gondolni abba, hogy én is ezt akarom csinálni. Nem vagyok azonban egy nagy társasági ember, nem szeretek a figyelem középpontjában lenni (ezért nem készítek interjúkat és nem nagyon szólalok meg a könyves rendezvényeken), így kizártam a videózás lehetőségét, és maradt a blogolás.

Így végig gondolva tehát, egy valódi mentorom sem volt, de rengeteg példa állt előttem. Sok blogot tanulmányoztam, mielőtt belekezdtem volna a sajátomba. Listát készítettem arról, ami másoknál tetszik, vagy nagyon nem; mi az, amit én is csinálni akarok, mi az, amit biztosan nem. Így született meg a Napi könyv, és remélem sokáig fenn is marad.

  • Ha érdekel titeket, ITT olvashatjátok a booktuberekről szóló bejegyzésemet.
  • Ha érdekelnek kedvenc blogjaim, akkor figyelmetekbe ajánlom a Book Blogger Challenge harmadik napján készült bejegyzést, amit ITT olvashattok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése