2015. április 20., hétfő

Booktubers

Szereted a könyveket? Szívesen hallgatnál másokat saját olvasási élményeiről mesélni? Akkor ajánlom a youtube egy kicsi, ám nagyon nyitott közösségét, a booktubereket. Sajnos nem találtam magyar booktubert, de rengeteg angol és amerikai filmezi le, amint irodalomról, könyvekről, olvasandók listájáról, satöbbi.
Mivel mostanában én magam a sok munka miatt nem tudom a bloggal annyit foglalkozni, gondoltam ajánlok nektek pár csatornát.





Akikre feliratkoztam:

- Sasha: Nagyon jófej, nagyon fiatal csajszi, aki jövőre megy főiskolára. Ő volt az első booktuber, akinek megnéztem a videóit és ő adott kedvet ahhoz, hogy valamilyen formában én is közöljem a könyvekről alkotott véleményemet. Ha azonban arról van szó, hogy mit olvassak el és mit nem, nem az ő véleménye lesz számomra döntő, annak ellenére, hogy van néhány olyan könyv, amit mindketten olvastunk és szerettünk.
Nagyon szeretem, hogy tele van energiával, mindig vidám, kicsit biztosan hiperaktív, mert nem tud egy helyben megmaradni - nagyon szórakoztató őt nézni.
Csatornája: abookutopia

- Lala: Nagyon kedves, velem egykorú anyuka, aki nem is olyan régen kezdett könyvekkel kapcsolatos videókat feltölteni. Sashanál sokkal nyugodtabb, mégis energikus és pozitív személyiség, akinek adok a véleményére. Több könyvet is azért vettem meg és olvastam el, mert tetszett az általa megfogalmazott összegzés és vélemény. Nála láttam először borítók színe alapján rendezett könyvespolcot! Nagyon jól néz ki, de én tuti nem találnám meg a könyveimet, ha nem téma szerint lennének rendezve.
Csatornája: booksandlala

- Cathrina: Négy éve posztol videókat ez az ausztrál lány, ahogy haladunk az időben úgy lesz egyre merészebb és kiderül, hogy energikus, vicces és nagydumás könyvmollyal állunk szemben. Nagyon szeretem a stílusát, a gyakran változó hajszínt és az ízlését, ami a könyveket illeti. Csak egy-két hónapja iratkoztam fel a csatornájára, de már megnéztem minden videóját.
Csatornája: Little Book Owl

- Kassidy: Egy lány, akinek ilyen hatalmas könyvespolca van, csak szimpatikus lehet. A korábbiaknál sokkal halk szavúbb, nyugodtabb stílusú. Rengeteg könyve van, a videóin gyakran a mögötte látható köteteket bámulom. Főleg fiataloknak íródott fantasy, vagy romantikus regényeket olvas, nem nagyon láttam hallottam klasszikusokról nála. Komolyan veszi, amit csinál, én mindenképpen felfigyelek a véleményére.
Csatornája: Kassidy Voinche

- Yessi: Most iratkoztam csak fel rá, de nagyon aranyos, mosolygós lány. Ennél többet nem tudok mondani, de a Harry Potter tagre adott válaszai alapján érzékenynek találtam, látszik, hogy jól bele tudja képzelni magát mások helyzetébe és reálisan látja a dolgokat.
Csatornája: thebookvagrant

- Jesse: Őszintén szólva nem jön be a stílusa, mégis nézem a videóit. Nem tudnám megmagyarázni a dolgot, én magam sem értem. Mindenesetre a magyar booktuber, Attila, biztosan az ő stílusát majmolja.
Csatornája: jessethereader

- Katy: Az ő stílusa nagyon hasonlít Christine-ére (polandbananasBOOK), de néla mégis sokkal nyugodtabb és összeszedettebb - ami nem nehéz - ezért is tudom továbbra is követni a munkáját. Christine videóival ellentétben nem tépem ki a hajamat minden egyes alkalommal, hogy kinyitja a száját.
Csatornája: Katytastic

Akikre nem iratkoztam fel, de elég híresek (sok a feliratkozó):

Alita: Alita Joy
Amanda és Suny: The Marvelous Reading Room
Ashley: saidthestory
Christine: polandbananasBOOK
Chris and Lenny: pocketghost
Carry: Quill Café
Kat: Katyastic
Lidsay: Lindsay's Library
Megan: Megan Olivier
Regan: PeruseProject
Raeleen: padfootandprongs07
Riley: Rileymarie1196
Sam: Novels and Nonsense
Sarah: Sarah Actually Read

Kevesebben ismerik, de ajánlották őket:

Bree: Story from the Shelf
Brock: Let's Read 
Cathrine: The Android's Conundrum
Colleen: colleengreens
Courtney: Book Escapism
Cris: Crispers BookNook
Jay: Jay G
Karla: BooksAndOtherNerdyThings 
Kelsey: Kelsey Jardin
Kitty: Kitty G
Kristin: kap89x
Michael: Bitten by a radioactive book 
Morgan: Dictionopolis
Sabrina: steakuccino
Sabrina: Sabrina The Teenage Reader 
Savanna: The Pretencious English Major
Stacy: Magic OfBooks

Magyar booktuberek:

Attila: Attila The Bookaholic
Kevin: Kevin a Zolvasó
Viktória: Viktória

Persze ezeken kívül is sokan vannak, akik biztosan jó videókat csinálnak, de én ezekről tudok/hallottam. Akikre feliratkoztam, mind melegen ajánlom, nagyon szeretem mindannyiukat. Akikre nem iratkoztam fel, azokról még nem tudok véleményt mondani. Tudom, hogy Christine sokat visítozik, de nagyon energikus és Sarah pedig nagyon lassú és gyakran elkalandozik, de ennyi.
Remélem megnézitek őket és megismeritek a youtube-nak ezt az oldalát is, ami eddig nekem legjobban tetszik az egészből. Úgy érzem az ilyen videókért érdemes ezt a médiumot használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése