2016. április 20., szerda

"Totally should have" book tag


A book taget BooksandLala egyik videójában láttam, és megtetszett, ezért döntöttem úgy, hogy én is elszórakozom vele. A lényege, hogy mind a 11 pontban elhangzik, hogy "kellett volna".


1. Totally should've gotten a sequel - Kellett volna folytatás


  • A marsi (Andy Weir). Persze viszonylag kerek a történet, hiszen van egy vége, nem maradt nyitva kérdés, én azonban nagyon kíváncsi lennék a legénység haza fele vezető útjára is, mert biztosan izgalmas történet kerekedne ki abból is. Ne feledjétek, volt a hajón egy robbantás, ami valószínűleg hatással van az állapotára, illetve viszonylag kevés az üzemanyaga. Ne mondjátok, hogy nem égtek ti is a kíváncsiságtól!!! Vajon rendben hazaértek?
  • Qui a tué Achille? (Pierre Debesson). Francia regény, amelyben a XIX. században élő két magánnyomozót Zeusz felfogad, hogy oldják meg Akhilleusz gyilkosságának ügyét. Humoros, könnyed krimi hangulatú, majdnem történelmi regény, amelyből szívesen olvastam volna következő részt. Hiszen rengeteg történelmi szereplő halt meg rejtélyes körülmények között, bőven akadna téma.


2. Totally should've had a spin off series - Kellett volna spin-off

Nagyon kevés esetben érzem szükségét a spin-offnak, mert azok közé tartozom, akik szerint a kevesebb néha több. A Harry Potter és a Gyűrűk ura az egyetlen olyan univerzumok, amelyek esetében elolvastam a plusz olvasmányokat, de azok olyan tökéletesen felépített világok voltak, amelyben az ember szívesen elidőzik. Jelenleg nem tudnék tehát olyan lezárt regényt, vagy regénysorozatot mondani, amelyből "sosem elég".

3. An author who totally should write more books - A szerzőnek több könyvet kellene írnia

Természetesen M. L. Stedman jut először eszembe. A Fény az óceán felett megjelenése óta semmi hírt nem hallottam arról, hogy hamarosan számíthatnánk tőle új könyvre, amit nagyon sajnálok. A Fény az óceán felett volt az első regénye, ami rögtön a kedvencem is lett. Ha az ilyen jól sikerült, akkor több tapasztalattal a háta mögött csakis fantasztikusat alkothat. Már nagyon várom.

Másodszor Ransom Riggs ugrik be. Persze írt egy trilógiát, és a témában még egy könyv megjelenésére számíthatunk, de én nagyon kíváncsi lennék arra, hogy mire képes még? Szerintem van benne annyi potenciál, mint J. K. Rowlingban, így szívesen olvasnék tőle valamit egy teljesen más műfajban.

4. A character who totally should've ended up with someone else - A szereplőnek mással kellett volna összejönnie

Tudom, tudom, sokan leharapják majd a fejemet ezért a válaszért, de szerintem Hermione és Ron nem illenek össze. Én Hermionét leginkább az egyik Weasley ikerrel, Freddel vagy George-dzsal tudnám elképzelni, hiszen ők is nagyon okosak, bármikor fel tudnák vidítani, illetve ha a helyzet megkívánja, igenis komolyak. Félre ne értsetek nagyon szeretem Ron karakterét is, tisztában vagyok a jó tulajdonságaival, de én úgy érzem, a személyiségük nem illik össze.


5. Totally should've ended differently - Máshogy kellett volna végződnie


Az Arab (Borsa Brown). Nem volt rossz a vége, hiszen a főszereplő ennek hatására ébredt rá valami igen fontosra, én mégis sajnálom, hogy ennek így kellett történnie. Nem akarok spoilerkedni, de rengeteg potenciált láttam volna egy második kötetben, amelyben jobban belemennek a két szereplő megismerkedésébe, a kulturális különbségek legyőzésébe stb, de ilyen befejezéssel ez sajnos lehetetlenné válik.

6. Totally should've had a movie franchise - Kellett volna filmet (filmsorozatot) készíteni belőle

A filmek többsége könyv alapján készül, az általam olvasott regények nagy részét amúgy is megfilmesítették, vagy legalábbis tervbe vették már a dolgot, így nincs könnyű dolgom...

Ha jól értesültem, akkor még nem tervezik Az árulás csókja (M. E. Pearson) című regény megfilmesítését. Habár még nem olvastam a trilógia folytatását, az első regény alapján azt gondolom, elég jó filmsorozat készülhetne belőle. Izgalmas, fordulatos, egy kevés romantikával fűszerezve. Csak a herceg-orgyilkos ismeretlenséget kell majd megoldani valahogy, de szerintem ez nem okozna nehézséget, csupán néhány jelenetet kellene kivágni a történet elejéből.

7. Totally should've had a TV show - Kellett volna sorozatot készíteni belőle

  • Vámpírakadémia (Richelle Mead). Sokan utálták a filmet, kevesen olvasták a könyvet Magyarországon. Nekem nagyon tetszett ez a könyvsorozat (off topic: Ki az, aki még mindig nem vette meg, mert olyan borzalmas a borítója? Mert én emiatt állok küzdelemben önmagammal évek óta. Megvenném, de olyan ronda...), többnyire a filmet is élveztem, szerintem sikerült visszaadnia a regények hangulatát. Akárhogy is, szívesen néznék meg egy a könyvek alapján készült sorozatot, ha azt nem bonyolítják túl. Rövid évadokat, hosszabb epizódokat képzelnék el hozzá, mint mondjuk a Sherlock esetében.
  • Megvalósult álom (Wendler Nikoletta). Maga a könyv nem tetszett annyira, de szerintem sikeres szappanopera lehetne belőle, hiszen mindene megvan hozzá: egy lehetetlennek tűnő szerelem, rengeteg dráma és veszély.


8. Totally should've had only one point of view - Csak egy szemszögből kellett volna megírni

Aki visszatérő olvasóim és a barátaim tudják, hogy nem vagyok a váltott szemszögű könyvek ngy rajongója, szerintem legtöbbször csak a regény oldalszámát növelik, valódi tartalmat nem nagyon hoznak. Nagy divattá vált azonban, így kénytelen voltam hozzászokni, és elfogadni. A legrosszabb az, amikor nem lehet egymástól megkülönbötetni a két (vagy több) hangot, vagy ha a karakter, akinek a fejébe látunk, idegesítő.

A hűséges (Veronica Roth) című könyvre mindkettő igaz. A Beavatott trilógia befejező kötete több okból is felbosszantott, és az egyik legfőbb az, hogy bepillantást nyerhettünk Négyes fejébe, míg az előző két kötet végig Triss szemszögéből íródott... Ha ilyeneken agyal a srác, hát akkor én nem vagyok rá kíváncsi. Ő volt az álompasi, erős, egyenes, megbízható, erre mindezt képes egy apró bizonytalanság felborítani? Nem zavarna az önsajnálat, ha az apja, vagy az anyja tettein rágódna, hiszen az jogos volna. Azonban túlzottnak tartom a negyedik kötetben történtekkel kapcsolatos reakcióját, nyöszörgős kislánnyá változott.

9. Totally should have a cover change - Más borító kellett volna


Két jelöltem is van ebben a kategóriában.
  • Vámpírakadémia sorozat (Richelle Mead): egyszerűen borzalmas a borítója. Tudom, hogy az eredeti amerikai verziót tartották meg, de ez most nem volt jó ötlet. Én a pocsék borító miatt nem vettem még meg a könyveket, pedig nagyon szeretném őket birtokolni, de egyszerűen nem akarok rájuk pénzt költeni. Ha valakinek megvan a sorozat, és elajándékozná, csak szóljon :)
  • Az inkák trilógia (A. B. Daniel): Régi kiadás, az olvasóközönség ízlése pedig folyton változik. Akkoriban talán tényleg elnyerte az emberek tetszését, illetve vonzotta őket, most azonban unalmasnak hat, pedig fantasztikus történetet rejt. Ha újra kiadnák, akkor remélem lecserélik.

10. Totally should've kept the original covers - Meg kellett volna tartani az eredeti borítót

Ritkán nézek utána a regények különböző borítóinak, így nagyon nehezemre esik erre a kérdésre válaszolni. Habár jut eszembe! Utálom a filmes borítókat. Alapvetően arról van szó, hogy nem szeretem, ha arcok vannak egy könyv borítóján, mert valahogy ritkán találják el a megfelelő mimikát: vagy túl drámai, vagy túl szomorú, vagy túl semmilyen. Szóval minden filmes borítós könyvet ide sorolnék, aminek van nem filmes változata is (Beavatott, Mielőtt megismertelek stb.).

11. Totally should've stopped at book one - Meg kellett volna állni az első kötetnél

Ebben a kategóriában is két jelöltem van:


  • Ha maradnék (Gayle Forman). Nem olvastam a második kötetet, nem is azért gondolom, hogy nincs létjogosultsága, mert rossz lett volna. Az első könyv olyan szép, kerek történetet tárt az olvasó elé, hogy egyszerűen feleslegesnek hat a folytatás.
  • Dash és Lily kihívások könyve (Rachel Cohn, David Levithan): Ahogy az előző könyv esetében, úgy itt sem olvastam még a fordítást, de hasonló okokból egyszerűen feleslegesnek találom. A történetnek volt egy nagyon aranyos lezárása, így őszintén meglepődtem, amikor megtudtam, hogy folytatása van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése