2015. május 4., hétfő

Hogyan döntenél book tag 2


1. Inkább a könyv filmadaptációját néznéd meg olvasás előtt VAGY soha nem néznéd meg a filmet? 

Mindenképpen szeretném, ha adott lenne a film megnézésének lehetősége, úgyhogy előbbit választom. Ne kövezzetek meg érte, de én amúgy is jobb szeretem előbb látni a filmet és utána olvasni a könyvet. Amikor így teszek, nem befolyásol a könyv (ami nyilvánvalóan jobb lesz), nincsenek elvárásaim, előítéleteim és biztosabb, hogy élvezni fogom. Ahányszor így tettem, megszerettem a filmet. Amikor viszont előbb olvastam a könyvet, általában nem tudtam a filmet szeretni, mert idegesítettek az eltérések, a kihagyott jelenetek vagy a szerepre kiválasztott színészek.

2. Inkább legyen egy listád az általad valaha olvasott összes könyvről VAGY legyen meg az első kedvenc könyved egy példánya? 


Lista. sok könyv van, ami nem tetszett, így nem is emlékszem rá, illetve vicces lenne látni, hogy összesen hány könyvet olvastam ki eddig.

3. Inkább egy aktív könyvklub tagja lennél, amiben booktuberek nem vesznek részt VAGY elmennél évente egyszer ebédelni legjobb booktuber haveroddal? 


Soha nem voltam könyvklub tagja és nincsenek booktuber haverjaim (ami késik nem múlik, mindkettőre sor kerülhet egyszer). Mivel választani kell... Legyen a könyvklub, mert nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy néz ki egy ilyen.

4. Inkább legyen időd elolvasni mindent, amihez kedved van VAGY pénzed megvenni minden megkívánt könyvet?


Inkább legyen időm elolvasni mindent, amit kiválasztottam, de igazából az én esetemben általában a kettő egy és ugyanaz. Elég hosszú kívánságlistám van a molyon és ezeket meg is venném, ha lenne rá pénzem. Nagyon nagyon ritkán fordul elő, hogy csak borító alapján, vagy impulzusnak engedve vásárolok könyvet.

5. Inkább szólhass bele a könyv filmadaptációjának szereplőválogatásába VAGY a szövegkönyv szerkesztésébe? 

Ajaj, nehéz kérdés. Szerintem nem lennék jó szerkesztő, mert nem tudnék a könyvtől elvonatkoztatni, főleg olyan esetben, ha tetszett az eredeti mű. Inkább szólnék bele a színészek válogatásába, hogy a legjobbak játsszák el kedvenceimet. Egy jó színész már fél siker.

6. Inkább a kedvenc könyvbeli képességet VAGY technológiát szeretnéd? 


Nem igazán értem ezt a kérdést... Bár, ha a sci-fi műfaját nézzük, értelmet nyer a második része is. Hát... technikai fejlődésben a teleportálás nagyon jó lenne. Távkapcsolatban élek, úgyhogy nagyon elegem van már a heti utazásokból, nagyban megkönnyítené a dolgomat ez a technológia. Szerencsére ez képesség is lehet, ha a Harry Potterre és a hoppanálásra gondolunk, szóval jól jártam ezzel a döntéssel.

7. Inkább olyan könyvet olvasnál, aminek fantasztikus története, de béna vége VAGY béna története, de fantasztikus vége van?


Még egy nehéz kérdés. Egy jó vagy rossz lezárás megváltoztathatja az egész történet iránt viselt érzelmeket. Jaj, emberek, ti hogyan választanátok? Egy egész könyvet végigszenvedni, de hatalmas végkifejlettel lezárni, vagy végigolvasni egy fantasztikus sztorit, aminek elcseszték a végét? Egyik rosszabb... mint a másik. Most csalok és azt mondom, egyiket sem szeretném.

8. Inkább ne tudj mozgó járműben VAGY fekve olvasni?

Inkább ne tudjak fekve olvasni. Túl sokat kell hetente utaznom ahhoz, hogy megengedhessem magamnak azt a luxust, hogy olyankor ne olvassak. Elaludnék a vonaton, ha nem lenne nálam jó könyv, és akkor nem szállnék le időben.

9. Inkább olvasnád úgy kedvenc könyvedet, mint ha először tennéd VAGY kitörölnéd emlékeidből a legrosszabbat, amit valaha olvastál?


Mindenképpen szeretném úgy újra olvasni kedvenceimet, mint ha még soha nem vettem volna kézbe őket korábban. Annyira fantasztikus élmény volt az az első alkalom... Másodszorra, harmadszorra és negyedszerre is jó volt, de semmiképpen sem annyira, mint először. Egy rossz könyvet nem szabad elfelejteni, ne hogy véletlenül újra elolvasd később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése