2015. március 21., szombat

Helka // Ciprián

Író: Nyulász Péter
Illusztrátor: Szepesi Szűcs Barbara
Kiadó: Betűtészta Kiadó


1. Helka. A Burok-völgy árnyai
ISBN:

2. Ciprián. A Balaton hercege
Kiadás éve: 2014
ISBN: 978 615 800 141 0








Fülszöveg: Különös események zavarják meg a Balaton északi partjának nyugodt mindennapjait. A tihanyi Soktornyú Kastély népe ünnepre készül: Helka hercegkisasszony hamarosan hivatalosan is trónörökössé válik. Ám hősünk unja a felhajtást, elszökik inkább a tiltott rengetegbe szamócázni. Mindeközben a közeli Burok-völgyben sötét lelkű teremtmények gyülekeznek, hogy a kegyetlen Bora vezetésével feldúlják a Balaton békéjét, és bosszút álljanak a hercegi páron. Helka legendája a Balaton elfeledett mítoszai közé tartozik. A fantasy határát súroló, kacagtatóan humoros kalandregényében Nyulász Péter számtalan utalást és információt rejtett el. Ismerd meg őket, és döntsd el: elhiszed-e, hogy valaha tündérek, hercegek, hercegnők, varázslók és manók lakták a mindannyiunk szívében helyet kapó Balatont! A könyvet elolvasva, késztetést érezhetsz Te is, hogy felfedezd a legendás helyszíneket, és ismerősként köszöntsd a Balaton tündérét, vagy a Bakony varázslóját, ha szembejön veled .

Vélemény: Több okból is nagyon tetszett nekem ez a két kötetes gyerekregény. Az első az, hogy Magyarországon játszódik és magyar legendákat dolgoz fel. Mindig is szerettem a mitológiát, olvastam már mindenféle népét, sőt magyarét is, de hasonlóról még nem hallottam, így kíváncsian is álltam neki olvasásának (mert igen, elolvastam őket). A második ok pedig Nyulász Péter fantasztikus stílusa, a történet átszövő vicces és szerethető karakterek.
Maga a kiadás is jó, elég nagy betűkkel van írva, hogy a gyerekeknek ne legyen olyan nehéz az olvasása, de elég kicsivel ahhoz, hogy teljesítménynek érezzék. A könyvben található Szepesi Szűcs Borbála által készített gyönyörű illusztrációk pedig még élvezetesebbé teszik az egészet.
Gyerekeknek mindenképpen ajánlom, a szöveg nem is olyan nyelvtörő, mint néha a Rumini, így felolvasásra is alkalmasabb. Szerintem felnőttek számára is élvezhető lehet ez a regény, az én tetszésemet mindenesetre elnyerte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése