2015. március 20., péntek

Ellentétek book tag



Szeretem ezeket a book tageket, szóval itt egy újabb:


1. Az első könyv a gyűjteményedből/Az utolsó könyv, amit vettél 
Az első olyan könyv, amit tényleg a magaménak éreztem nem az első volt, amit kaptam. Nem is emlékszem már az első könyvemre... Szóval gyűjteményem első, sajátnak érzett könyvei a Harry Potter három első kötetei. Legutóbbi szerzeményeim pedig az a néhány könyv, amit ebben a bejegyzésben már bemutattam.

2. Egy olcsó könyv/Egy drága könyv
Ez nehéz... Szerintem a legolcsóbb könyvem Hanna Krall, Egy lépéssel az Úristen előtt című riportkönyve, mert rövid és antikváriumi. A legdrágább (azt hiszem) a Mennyei tűz városa Cassandra Clare-től.

3. Egy könyv férfi főszereplővel/Egy könyv női főszereplővel 
Jean-Christophe Rufin: Le grand Coeur (egy francia történelmi regény, aminek főhőse Jacques Coeur), mert Jaques a semmiből küzdötte fel magát a csúcsra és vált az akkori Franciaország leggazdagabb emberévé.
 Karen Essex: Kleopátra, mert mindig is lenyűgözött ennek a csodálatos nőnek a kifinomultsága, műveltsége és ereje.

4. Egy könyv amit nagyon gyorsan elolvastál/Egy könyv amit nagyon sokáig tartott elolvasni
Minden olyan könyvet gyorsan olvasok, ami tetszik... Nem tudnék egyet sem megnevezni, hiszen annyi van. Amit legutoljára olvastam, az Üresek városa volt. Ami a leglassabban ment, az Stendhaltól a Vörös és fekete (bezzeg erre rögtön találok példát).

6. Egy nemzeti könyv/Egy nemzetközi könyv
Raana Raas (Görgey Etelka): Csodaidők sorozat. Fantasztikusan megírt sci-fi és családregény.
J. R. R. Tolkien: Gyűrűk ura. Azt hiszem, nem szükséges magyarázatot adnom.

7. Egy vékony könyv/Egy vastag könyv
Hanna Krall: Egy lépéssel az Úristen előtt a legvékonyabb könyvem, a legvastagabb könyv kitüntetésért pedig több könyv is vetekedik... Kis formátuma miatt a legvastagabb Elizabeth Adler: Bűnös gazdagok, de szerintem nem ez a leghosszabb. Fene tudja.

8. Fikció/Valós történet
Rájöttem, hogy rengeteg életrajzi regényt olvastam már. Kedvenceim között ott az Aranyecset (Munkácsy életéről), a Madame Curie, a Tréfál, Feynman úr?, a Sírni csak a győztesnek szabad, stb... mindegyik nagyon érdekes a maga nemében. Kedvenc regényem pedig sok van, de a legtöbbet a Gyűrűk urát és a Harry Pottert olvastam.

9. Egy nagyon (túlságosan is) romantikus könyv/Egy akciódús könyv
Mindenképpen a Tajtékos napok és annak modernebb változata, a Love story a legromantikusabb történetek, amiket valaha olvastam. Olyan pedig nem nagyon került a kezembe, ami csak az akcióról szólna, de a legmozgalmasabb biztosan valamelyik Dan Brown regény.

10. Egy könyv, ami boldoggá tett/Egy könyv, amitől szomorú lettél 
Székely Éva: Sírni csak a győztesnek szabad című életrajza mindenképpen boldoggá tett, de rengeteg másik olyan könyv van, ami hasonlóan pozitív érzéseket váltott ki belőlem. Az a könyv, aminek a végén a legszomorúbb voltam pedig Hanna Krall Egy lépéssel az Úristen előtt című riportja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése