2016. augusztus 10., szerda

MOLY Tag

A taget Little Book Owl egyik videójában láttam, és megtetszett. Eredetileg Goodreads tagnek hívják, de annyira nem vagyok aktív a Goodreadsen ahhoz, hogy érdemes legyen azzal kapcsolatos kérdésekre válasszak. Így viszont bizonyos esetekben kicsit változtatnom kellett a kérdéseken, hogy azok megválaszolhatók legyenek a moly.hu viszonylatában is.



1. Melyik könyvet jelölted be utoljára olvasottként?

Wendy Spinale: Everland. Ez egy steampunk Pán Péter feldolgozás, amely a posztapokaliptikus Londonban játszódik. Van néhány hibája, de összességébe véve nagyon tetszett. A könyvet MFKata Olimpiai kihívásához olvastam.

2. Mi az aktuális olvasmányként bejelölt könyved?

Norbert Winney: Sárkányok, farkasok és almák. Még csak most kezdtem bele, úgyhogy nem tudok sok mindent mondani róla. Tündérmesék stílusát felidéző könyvről van szó, amely Vízfüttyő Loson hihetetlen kalandjait meséli el.
Nagyon ritkán szoktam egyszerre több könyvet olvasni, ezért is ez az egyetlen aktuális olvasmányként megjelölt könyvem.

3. Milyen könyvet adtál hozzá utoljára a várólistádhoz?

Be kell hogy valljam, nem igazán tartom karban a várólistámat. Utoljára Robert Merle: Utolsó nyár Primerolban című kisregényét tettem várólistára, de ez 2015 március 3-án volt... Hát igen.

4. Milyen könyvet tervezel legközelebb elolvasni?

A következő könyv Elizabeth Adler: Párizsi randevú lesz, még mindig az olimpiai kihívás keretében, ez a sárga borítós könyvem. Olvastam már ettől a szerzőtől, ő a romantikus krimi koronázatlan királynője. Nagyon régen nem olvastam tőle semmit, mert egy idő után úgy éreztem, hogy minden regénye egy kaptafára megy, de most adok neki egy újabb esélyt.

5. Használod a csillagozós értékelési rendszert?

Naná! Mivel blogot is vezetek, a molyon sokkal inkább használom a csillagozós értékelési rendszert, mint az írásbelit. Szeretném, ha inkább a blogomon olvasnák a kritikákat, ezért is teszem fel később a véleményemet a molyra. A csillagozást viszont sosem hagyom ki.

6. Részt veszel-e valamilyen kihíváson?

Igen, és ezek a következők:
  • Olimpiai olvasás 2016 avagy az "ötborítós" kihívás : "A kihívás célja, hogy a 2016-os Olimpia ideje alatt öt könyvet olvassunk el, mely az ötkarika színeiben pompázik, azaz egy kéket, egy citromsárgát, egy feketét, egy zöldet és egy piros borítós könyvet."

  • Olvassuk el Cecelia Ahern Vétkes című regényét! : "A feladat mindössze annyi, hogy olvassuk el a Vétkes című könyvet, Cecelia Ahern tollából."
  • Olvassuk könyvespolcunk régi darabjait! : "Éreztetek már bűntudatot az olvasatlan könyveitek miatt? Gondolkodtatok már azon, hogy hány olyan olvasatlan könyvetek van, ami már esetleg évek (esetleg évtizedek) óta vár a sorára? Ha mindkét kérdésre igen a válasz, ez a te kihívásod!"

7. Használod a kívánságlistát?

Azt hiszem ez az egyik olyan lehetőség a molyon, amit a leginkább használok. Több szempontból is nagy segítséget nyújt a Kívánságlista:

  1. Könyvvásárláskor segít abban, hogy céltudatosabban vegyek könyveket, különben sokszor szereznék be olyat, amiről semmit nem tudok, csupán megtetszett a borítója. Könnyen elvonják a figyelmemet a könyvesboltokban található szebbnél szebb kötetek, kell valami, ami segít fókuszálni.
  2. Nem kell sokat gondolkodnom szülinapi és karácsonyi kívánságaimon, egyszerűen továbbítom a Kívánságlistám linkjét a családnak.
  3. Elszörnyedhetek, hogy hova teszem majd azt a sok könyvet, ami jelenleg kívánságlistán van.

8. Milyen könyvet fogsz venni legközelebb?

Jó kérdés. Normális esetben a kívánságlistám alapján azonnal tudnék válaszolni, de nem sokára Franciaországba megyek, és legközelebb ott veszek majd könyvet. Ilyenkor általában a kortárs francia szépirodalmat preferálom, és az eladó ajánlatai alapján választok. Vagy egyszerűen borító alapján, mert nem vagyok normális. Vagy szerző alapján, de ez ritkábban fordul elő.

9. Van kedvenc idézeted? Melyik idézetet kedvencelted utoljára?

Első olvasáskor sosem ragadnak meg bennem idézetek, mert olyankor annyira belemélyedek a történetben, hogy nem feltétlenül tudom a szavakat ugyanúgy értékelni, mint később, vagy második olvasásra. Kedvenc idézeteimet általában megosztom a molyon, ha megtalálom őket, illetve ha előttem más nem tette már meg.
Az általam legutóbb kedvencelt idézet viszont Charlotte Brontë Jane Eyre-jéből való:
"A nőket általában nyugodtnak, csendesnek tartják, pedig a nők éppen úgy szeretik képességeiket, tehetségüket próbára tenni, mint fivéreik. Ők is éppen úgy szenvednek, ha túlságosan megkötik őket, ha tétlenségre vannak kárhoztatva, mint a férfiak, és kicsinyesség azt kívánni az asszonyoktól, hogy elégedjenek meg a főzéssel és harisnyakötéssel, a zongorázással és a hímezgetéssel. Meggondolatlanság elítélni vagy kinevetni az asszonyokat, ha többet akarnak tenni vagy tanulni, mint amennyit a szokások a női nemnek kiszabtak."

10. Kik a kedvenc szerzőid?

A molyon általam kedvencelt szerzők a következők: J. K. Rowling, Rainbow Rowell, Ransom Riggs
Úgy tűnik valami fixációm lehet az R-betűs vezetéknevekkel. Ebben a három szerzőben még egyszer csalódtam, minden tetszett, amit eddig tőlük olvastam, ezért is kaptak csillagot. Sok szerző van még, akinek műveit élveztem, és akikhez visszatérek, ha új regényeik jelennek meg, de ehhez a háromhoz egyikük sem ér fel.

11. Csatlakoztál valamilyen zónához?

Több zónát is figyelek, ezek jelenleg a következők:

  • Cormoran Strike: Nagy krimi kedvelő vagyok és a Cormoran Strike sorozat jelenleg nagy kedvencem. Hát igen, Rowling ebben a műfajban is jót alkotott.
  • Érdeklődnék, hogy... : könyv megjelenésekkel kapcsolatos zóna, ott lehet érdeklődni arról, mikorra várhatjuk kedvenceink magyar megjelenését.
  • Français – avagy minden, ami francia: azt hiszem a zóna elnevezése magáért beszél.
  • Harry Potter: mert imádok mindent, ami Rowling varázsvilágával kapcsolatos.
  • Időhurok Különleges Gyermekeknek: Ransom Riggs "Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei" című trilógiájával kapcsolatos zóna. Ez a világ is magába szippantott, és azóta sem szabadulok tőle.
  • Jane Austen: kedvelem a szerző műveit, mindig érdekesnek találom a velük kapcsolatos híreket, információkat, képeket.
  • Könyves képek: könyvek... kell ennél többet mondani?
  • Könyvespolcok: irigykedés, vágyakozás forrása, néha ihletet is innen merítek könyvespolcom átrendezése előtt.
  • Megjelenésre várva: könyvek megjelenésével kapcsolatos információkért.
  • Mit olvassak? : mert szívesen ajánlok másoknak könyveket, illetve magam is meríthetek onnan ihletet.
  • Nyerj könyvet! : mindig csak a könyvek... belőlük sosem elég. De a lájkolós/megosztós játékokat nem szeretem, inkább a konstruktív, véleménykérős nyereményjátékokba megyek bele.
  • Sherlock Holmes: ki ne szeretne erről a kiállhatatlan angol nyomozóról olvasni? Neki köszönhetően ismertem meg és szerettem bele a krimi műfajába.
  • Tolkien: fantasztikus szerző, fantasztikus világot épített fel, amibe bármikor szívesen elmerülök.
Saját zóna:
  • Fennmaradottak krónikái: még friss, ropogós zóna, amit egy barátnőm kérésére hoztam létre. Mivel magam is szeretem a könyvsorozatot, nagyon szívesen foglalkozom a témával, és nem okoz gondot, hogy gondozzam ezt a zónát.
12. Min változtatnál a moly.hu oldalán?

Igazából nekem nagyon tetszik úgy ahogy van. Csupán egy dolgot adnék hozzá. A főoldalra kitennék egy videót, amely röviden bemutatja, hogy mire jó az oldal. Azt gondolom nagy segítség lenne az új érkezők számára, mert többnyire egyedül kell az embernek rájönnie, hogy mi mire jó. Biztos vagyok abban, hogy magam sem használom ki az oldal minden lehetőségét, egyszerűen azért, mert nem tudok róluk. A Súgó nagyon jó, arról tehát van már információ, hogy hogyan, már csak azt kellene tudnunk, hogy mit.

13. Te milyen kérdést tennél hozzá a taghez?

- Mire használod a polcokat?
Én leginkább azt a polcomat szeretem, amelyen azokat a könyveket gyűjtöttem össze, amikről már írtam kritikát. Hasznos lehet azok számára, akiket érdekel, illetve nekem is jó látni, hogy azokból kiindulva változatosan választhassak olvasmányt. Ezen kívül viszont én nem igazán látom, hogy mire lehetnek még jók a polcok, szóval ti hogy álltok vele?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése