2015. május 14., csütörtök

Austenland - Vakáció Mr. Dacyval

Író: Shannon Hale
Cím: Austenland
Kiadó: Bloomsbury
Kiadás éve: 2007
ISBN: 159 691 285 5














Fülszöveg: Jane Hayes is a seemingly normal young New Yorker, but she has a secret. Her obsession with Mr. Darcy, as played by Colin Firth in the BBC adaptation of Pride and Prejudice, is ruining her love life: no real man can compare. But when a wealthy relative bequeaths her a trip to an English resort catering to Austen-crazed women, Jane's fantasies of meeting the perfect Regency-era gentleman suddenly become realer than she ever could have imagined.
Decked out in empire-waist gowns, Jane struggles to master Regency etiquette and flirts with gardeners and gentlemen—or maybe even, she suspects, with the actors who are playing them. It's all a game, Jane knows. And yet the longer she stays, the more her insecurities seem to fall away, and the more she wonders: Is she about to kick the Austen obsession for good, or could all her dreams actually culminate in a Mr. Darcy of her own?

Vélemény: Csoda történt és volt időm e rövid romantikus regény elolvasására. Na jó, nagy részét éjszaka faltam fel, ami szerencsére nem rontott
a mai nap teljesítményén.
A történet főszereplője, Jane Hayes Austen rajongó, legfőképpen pedig a BBC által feldolgozott rövid sorozatot szereti, benne a Colin Firth által fantasztikusan alakított Mr. Darycval. Rajongása azonban az évek során megszállottsággá nőtte ki magát, ami igen rossz hatással van magán- és szerelmi életére. Idős nagynénje rájön a lány titkára és úgy dönt, befizet neki egy különleges utazást Austen csodálatos világába, hogy Jane rájöjjön végre, nem minden arany, ami fénylik.
Én magam is kedvelem az Austen regényeket, ez a rövid (kb 200 oldalas), modern köntösbe öltöztetett történet pedig hitelesen jól visszaadja azokat, visszarepítve engem abba a korszakba, amikor először olvashattam őket. Kellemes, de nem katartikus élmént nyújtott nekem Shannon Hale.  A szálakat jól összekuszálja, majd a megfelelő pillanatban kibogozza őket, fenntartva az olvasó érdeklődését az előszótól a boldog befejezésig.
A regényt ebook formájában, angolul olvastam, de legjobb tudomásom szerint magyarul is elérhető Austenland - Vakáció Mr. Darcyval címen a Könyvmolyképző kiadónak köszönhetően. Tervezem megvenni, mert kíváncsi vagyok a magyar fordításra.

Én mindenkinek meleg szívvel ajánlom ezt az elragadóan könnyed romantikus történetet, ami tökéletesen illik a kora nyári kellemes időhöz. Élvezettel olvastam, felfrissített, nagyon jól esett az egész napos munka után egy kicsit kikapcsolódni, Jane életét megismerni és vele együtt újra beleszeretni Austen kellemesen ismerős világába.

A könyv alapján 2013-ban film is készült, ami nekem nagyon tetszett. Nagy vonalakban hű maradt a regényhez, de jó pár számomra érthetetlen változást is hoztak, talán azért, hogy viccesebbé váljon a történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése