2015. április 8., szerda

Húsvéti booktag

Az Egy könyvfüggő vallomásai nevű blogon olvastam és nagyon megtetszett, szóval itt az én húsvéti booktagem.



1. Nyuszi - Egy könyv, ami bárcsak sokszorozódna (vagyis egy könyv, amihez szeretnél folytatást, de sajnos nincs hozzá)

Az általam olvasott legtöbb könyv vagy sorozat - azaz van már/lesz folytatása - vagy életrajz, amikor a főszereplő halála után nehéz lenne új kötetet írni. Így hát csalok: nagyon szeretném, ha Jean-Christophe Ruffin több történelmi regényt írna, mert az az egy amit olvastam - Le grand Coeur - fantasztikus volt.

 2. Tojás - Egy könyv, ami meglepett

Lisa Genova Megmaradt Alice-nek című regénye olyan szempontból lepett meg, hogy én azt hittem imádni fogom, elolvasása után azonban úgy éreztem, hogy tetszett, de semmi több.
Kellemes meglepetést tartogatott azonban Pierre Debesson Qui a tué Achille? című történelmi regénye, mert nagyon tetszett, még ha ez volt a szerző első kiadott regénye.


3. Tojásvadászat - Egy könyv, amit nehezen szereztél meg 

Legnehezebben beszerezhető könyvnek Hárs Lászlótól a Majd a gyerekek című regénysorozat, amit gyerekkoromban olvastam először. Édesanyám nagyon szereti, de az ő kötetei elvesztek, így valamelyik karácsonyra úgy döntöttem, megveszem neki őket. Több hónapig tartott, mire mindet megtaláltam, egy köteteket pedig csak karácsony után tudtam beszerezni.

4. Bárány - Egy gyerekkönyv, amit még mindig szeretsz

 Rengeteg ilyen könyvem van, de legnagyobb kedvenceim a Comtesse de Ségur regényei, és a Heidi sorozat, amiket már rengetegszer olvastam.

5. Tavasz - Egy könyv, aminek a borítója a tavaszt idézi fel benned

 Mary Hooper: Édességek kicsiny boltja

6. Jézus - Egy vallásos/spirituális könyv, amit szeretsz

Nem annyira vallásos és spirituális, de nagyon szeretem Chirstopher Moore Biff evangéliuma című regénye, amely Jézus gyerekkoráról szól. De ha szigorúan vesszük a kérdést, akkor Gárdonyi Géza Isten rabjai, vagy Müller Péter Szeretetkönyve tetszett legjobban ebben a témában.

7. Feltámadás - Egy könyv olyan szerzőtől, aki már elhunyt

 Daniel Keyes két regénye, a Virágot Algernonnak és Az Ötödik Sally. Mindkettő fantasztikus regény, mindenkinek ajánlom őket.

8. Kosárkák - Egy könyv, ami a kívánságlistádon van

 Rengeteg könyv van a kívánságlistámon, első helyen jelenleg Catherynne M. Valente, A lány, aki Tündérföld alá zuhant és a tivornya élére állt című regénye található. Imádtam az első kötetet és alig várom, hogy magaménak tudhassam a másodikat is (ami jövő héten esedékes).

9. Édesség - Egy édes könyv   
 
Szerintem az egyik legédesebb könyvek Tustek Anna Cilike sorozata. Egyszerűen elolvadok az olvasásuk közben, olyan aranyos a főszereplő és olyan kedves az udvarlója. Persze mulatságos is, hiszen az életben nem találkozni ennyire szerencsétlen lánnyal... na jó, ez így nem igaz, mert ismerek ilyet (és imádlak).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése