2015. február 19., csütörtök

Világverő Mátyás Király

Író: Jankovich Ferenc
Cím: Világverő Mátyás király
Kiadó: H&J KKT
Kiadás éve: 2003

1. A budai napkirály
ISBN: 963 212 409 X

2. A világverő
ISBN: 963 212 408 1

3. A fáklya kilobbant
ISBN: 963 212 410 3







Fülszöveg: Hunyadi Mátyás életének és uralkodásának második szakaszát, fénykorát idézi meg: a Beatrisszal kötött házasságától a nagy király haláláig terjedő időszakot. A regény teljes korhűséggel állítja elénk az ellentétes hazai és külföldi erők mozgását, Mátyás ravasz és konok ellenfeleit - az itáliai cselvetőket, az álnok módon ígérgető szultáni követeket, a kevély terveket szövő császári udvaroncokat. Elkeseredett harc dúl a király szívében is: romantikus szerelem fűzi Borbálához, de lángra lobbantja a kiismerhetetlenségével, hideg szépségével hódító királylány is. Így szövődik egybe a férfi és uralkodó küzdelmes és eszméltető, végnapjaiban tragikus élete izgalmas regénnyé.

Vélemény: Nagyon tetszett ez a Mátyás királyról szóló, szórakoztató és tanulságos történelmi regény. Sokat néztem én is Mátyás király meséit gyerekkoromban, így egyáltalán nem zavart, amikor kötelező olvasmányként adták fel ezt a regényt. Természetesen ebben is egy idealizált, tökéletlenségében is tökéletes Mátyás király képet kapunk, de végülis minden történelmi regényre jellemző ez az írói elfogultság és szerintem megbocsátható.
Én nagyon élveztem az olvasást, bár tudni kell rólam, hogy oda vagyok a történelmi regényekért, az ábrázolt kortól függetlenül. Egyetlen kitételem, hogy jól írják meg, ez pedig elmondható a Világverő Mátyás király trilógiáról is.
Mivel három kötetes regényről van szó, ajánlom, hogy akkor álljatok neki az olvasásnak, mikor több időtök van, mondjuk tanítási szünetben a diákok, nyaralás során a keményen dolgozó felnőttek esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése